lauantai 23. maaliskuuta 2013

Enää viisi päivää Myn laskettuun aikaan! Olen saanut nypittyä suurimman osan irtokarvoista pois, joten karva ei onneksi pöllyä enää samalla tavalla kuin aiemmin. Muiden frettiemme karvanlähtöä odotellessa... My on melko huvittava näky tällä hetkelleä; sen tyylissä kohtaa nahkiainen ja rantapallo. Maha kasvaa tasaisesti ja painoakin on tullut lisää. Tällä hetkellä vaaka näyttää 1362g. Huomenna tai viimeistään maanantaina My saa siirtyä erilleen muista freteistämme omaan rauhaansa pentuja odottelemaan.



Uno poika kasvaa kovaa vauhtia ja alkaa jo näyttämään ihan oikealta fretiltä! :) Painoa Unolla on tänään 11vrk iässä 66g ja herra tuntuu oikein tyytyväiseltä ja hyvinvoivalta pentuselta. Olen niin onnellinen, että ainakin nämä ensimmäiset 1,5 viikkoa on sujunut uskomattoman paljon paremmin kuin mitä osasin odottaa! Isla on hoitanut äidilliset tehtävänsä todella hienosti ja antaa myös minun olla mukana, jopa turhankin innokkaasti. Isla nimittäin kuvittelee minun olevan hänen toinen pentu joka pitää raahata pesään Unon seuraksi. Jostain kumman syystä Isla ei enää suostu syömään lihaa vaan pelkästään kuivaruokaa. Mielestäni tämä on erittäin outoa, sillä Islahan on tottunut ihan pienestä asti syömään vain lihaa ja on ollut raakaruokinnalla koko ikänsä. Sama juttu kävi viime vuonna kun Islalla oli pennut. Tarjosin kuivaruokaa pennuille, jotta ne tottuisivat syömään lihan lisäksi myös sitä, mutta hämmästyksekseni huomasin, että se olikin Isla joka rouskutteli niitä innokkaimmin!






Olen pyöritellyt päässäni eri nimivaihtoehtoja Unon virallista rekisterinimeä varten, mutta ainoastaan yksi nimi on kolahtanut ja kovaa. Tästä syystä päätin, etten enää jahkaile ja mieti, vaan Unon virallinen nimi on tästä lähtien Pickpocket's Kryptonite. Selvennykseksi niille jotka eivät vielä keksineet syytä nimivalintaan, kryptoniitti on sarjakuvahahmo Teräsmiehen ainoa heikkous, aivan kuten Uno on minulle. Kuten aiemmin kerroin, olen haaveillut Islan albiino urospennusta ja kuin ihmeen kaupalla Islan ja Odinin ainokainen pentu oli kuin olikin juuri sellainen! Unolle on myös olemassa nimikkobiisi ja vieläpä varsin hyvä sellainen!



Pakko hehkuttaa täällä vielä myös parhaan ystäväni Emeliinan ilouutisista! Emeliinahan on ollut mukanani muutaman pentueeni synnytyksessä ja muutenkin tukenut minua kasvattajaurallani. Eilen Emeliina sai kauan odottamansa ensimmäisen oman pentueensa, kun hänen Unkarista tuomansa Miisa-tyttö (Nostrofuretti Scarlett of E-Pic's Ferrets) sai 11 pentua kasvattini Venomin (Pickpocket's Slytherin) kanssa! Olen erittäin iloinen Emeliinan puolesta ja toivotan oikein paljon onnea pentueen johdosta! Toivon saavani tästä pentueesta naaraan linjanjatkajaksi (Venom on Bijan ja Veyronin pentu), joten olen erityisen iloinen siitä, että tyttöjä tuli peräti 7kpl. Miisa on erittäin hyvä pari Venomille ja uskon näistä pennuista tulevan todella hienoja yksilöitä. Hassua, että nyt omista "vauvoistani" sekä Wicca että Bija ovat isovanhempia! :)

1 kommentti: